AKO A PREČO /NE/SPOLUPRACOVAŤ?

11:49

Ohľadom tejto témy je stále čo riešiť a preto som sa rozhodla, že sa podelím o svoje skúsenosti či tipy, ako získať Vašu prvú spoluprácu. Verím, že začiatočníci to majú dosť ťažké a ani sa nezamyslia nad tým, že by ich niekedy nejaký eshop či firma oslovila. Ale v prípade, že to s blogom vážne "umíte", nepotrebujete k tomu tisícky sledovateľov a daná firma si Vás istotne všimne! Jasné, každá z nás vie, že e-shopy niekedy vôbec nezaujímajú naše deštruktívne texty a pýtajú si od nás len staré dobré štatistiky. Však ako inak o tom celom to aj je. Fotografie sú ale našim esom, ktoré sú jediným kľúčom k úspechu. Málokto im dokáže odolať. Samozrejme ak nechcete čakať kým vás niekto s návrhom osloví, kľudne ich oslovte Vy. Niekedy Vám pre istotu ani neodpíšu, ale za pokus to predsa stojí. To teraz vôbec nehovorím o rôznych kórejských e-shopoch, ktoré Vám samozrejme s radosťou odpíšu a hneď Vám ponúknu rôzne druhy spoluprác či možnosť vybrať si niečo z ich stránky v hodnote najviac 10 hovorím 10 eur, za článok dlhý na 4 strany s obsahom 600 slov a s minimálnym počtom fotografií 27. "To je ale super, veľmi sa mi to oplatí!". Príjmete výrobky zadarmo, napíšte recenziu a myslíte si, že firmu Váš blog naozaj zaujal? Blbosť. Radšej písať za nič pre nič trikrát viac ako pre toto. Ale a kontaktovať napríklad slovenské e-shopy či firmy? Predstavte si, že vlastníte e-shop a zrazu Vám pristane v schránke email od nejakej blogerky. Proste neorginálny email typu copy&paste, v ktorom žiada o spoluprácu. Žiadne oslovenie, kompliment ani nejaké stručné info o sebe, či o svojom blogu. Čo spravíte? Myslím si, že aspoň polovica z nás by tú správu šupla hneď do koša. Takúto správu mohla poslať ešte okrem Vás ďalším desiatim ľudom. Teraz je už snáď jasné, ako postupovať pri písaní takéhoto emailu. Prvý dojem je najdôležitejší a ten sa už vrátiť nikdy nedá.
Ja osobne milujem spolupráce. Mám totiž možnosť vyskúšať nové produkty, rôznych značiek, o ktorých som doteraz ani netušila. Produkty značiek zahraničných, ktoré u nás nikde nenájdete. Nám blogerkám (ak sa tak môžem nazvať), dal náš blog pomerne dosť. Či je to napríklad slovná zásoba - áno, je to tak, máme za sebou neskutočne veľa článkov, a zmena sa rozhodne dá vidieť. Stačí si pozrieť Váš prvý príspevok a porovnať s najnovším. U mňa je to niečo neskutočné. Aj keď je slovo spolupráca, slovom čarovným, nie každá ma (Nás) dokáže osloviť. A myslím si, že je to tak aj najsprávnejšie. Prečo? Prečo by sme nemali prijať každú spoluprácu? Možno produkty za recenziuo znejú skvelo, no keď Vás daná firma vôbec neoslovila, tak načo to preháňať? Páčil by sa Vám blog, kde by boli samé produkty zo spoluprác? Mňa by takýto fádny blog rozhodne nebavil. Spolupráce sú síce úžasné, no niekedy majú aj svoje negatívne stránky. Mali by sme si naše blogy vážiť, stojí to nás mnoho námahy, nervov, trpezlivosti, pri písaní nehovoriac o fotografovaní. Práve preto by sme si mali dobre rozmyslieť komu ponúkneme naše recenzie, články a hlavne náš drahocenný čas. Pri každej firme je to však úplne inak a niekedy sa ani nenazdáte a zistíte, že je to Vaša životná spolupráca.

You Might Also Like

9 comments

  1. Pěkný článek, máš v tom pravdu :) Hlavně jsou nejlepší takové ty spolupráce, kde z asijských eshopů vám dají vybrat například za 50$ ale když pak budete platit clo tak ta cena vyjde nastejno, takže v podstatě jak kdyby jste si to všechno koupili sami :D

    www.terripeterk.com

    ReplyDelete
  2. Hezký článek! :) Například spolupráci s nějakým asijským eshopem bych nikdy nevzala. :D
    Mr. Kev

    ReplyDelete
  3. skvelý článok, páči sa mi tvoj postoj k danej veci. nemám rada blogérky, ktoré píšu "nikdy som nikoho neoslovila, spolupráce mi chodili samé do emailov...", nakoľko je to celkom bullsh*t. so spoluprácami je to ako s hľadaním si práce - ak sa človek nehodí do toho mora ponúk, tak žiadnu nedostane, pretože tie len tak nepadajú z neba... :). (ale nevravím, že zázraky sa nedejú!).

    KEJMY ♥.

    ReplyDelete
  4. Článok naozaj pekný a máš ty pravdu v tomto, niekedy som aj ja sama skúsila napísať nejakej firme a niečo sa mi podarilo a niekde ani neodpísali ako vravíš. Keď mi napísali niečo som aj odmietla kedže sa mi to moc nepozdávalo. Mne aj písali zo zahraničia ale nikdy som tomu nevenovala pozornosť pretože po anglicky dobre neviem takže nič pre mňa:-D

    ReplyDelete
  5. Fruit machines have numerous features, options and additions which it means they are far more interesting compared
    to the normal slots and enables you to play longer without feeling bored.
    Now you may bet around the remaining numbers without worrying
    about losing. If you are a beginner and want to play Texas
    Hold'em poker, then you have to understand the principles
    first.

    ReplyDelete
  6. Confira declaração de quem já utiliza.

    ReplyDelete
  7. Skvelý post!! Máš veľkú pravdu, čo sa spoluprác týka. Ja nemám problém prijať spoluprácu aj s nejakým čínskym e-shopom, pokiaľ sa jedná napríklad o recenziu na ich produkty podľa pravidiel, ktoré si kladiem ja sama a tým pádom si môžem vybrať akou formou recenzujem a necítim tlak písať niečo pozitívne, ak si to e-shop nezaslúži. Ale tiež si vyberám, prehodnocujem, či sa článok tematicky hodí k zvyšku blogu a nezoberiem všetko .. ale to som sa musela naučiť. 5 rokov dozadu som ešte brala všetko a tak to aj vyzeralo (facepalm). Viac starostí ako osohu :)

    www.nasklee.com // GIVEAWAY

    ReplyDelete
  8. Green lipo funciona bem como os ganhos curado incríveis.

    ReplyDelete
  9. Super článok. Máš úplnú pravdu. Mne samej sa nepáči, keď je blog doslova zaspamovaný spoluprácami. Treba si ich dôkladne vyberať. 😊

    LEUSLIFESTYLE

    ReplyDelete