AKO STRÁVIŤ 8 DNÍ NA RHODOSE? | RHODES IN 8 DAYS

10:30

Ahojte, ako sa máte? Ja sa akurát pomaly zotavujem z chrípky, tak som si našla čas, aby som Vám konečne priniesla sľúbený článok. Tento článok bude veľmi aktuálny, keďže si v ňom povieme o Našom výlete na grécky ostrov Rhodes. V Grécku sme boli minulý rok, no veľmi rada by som sa s Vami podelila o moje skúsenosti či tipy na miesta, ktoré stoja za návštevu. Boli sme veľmi milo prekvapení, keď sme zistili, že práve Rodos je medzi Slovákmi veľmi obľúbený. Počas Našej cesty na ostrove sme stretli nejedných Slovákov, ktorí sa sem pravidelne vracajú. Ostrov je naozaj čarovný, a nato aby sa ho Vám podarilo obehať celý by nestačilo ani 14 dní. Minulý rok keď sme cestovali my (koniec augusta) boli na ostrove veľmi nebezpečné požiare, no napriek tomu sme z týchto požiarov nepocítili chvála bohu nič. Určite je to aj preto, lebo sa požiare vyskytovali skôr v strede ostrova, a my sme boli väčšinou pri pobreží. Veľmi ma však mrzelo, že sme nemohli ísť do Butterfly Valley, ktoré sa prekladá ako Údolie Motýľov. Po prečítaní niekoľkých článkov sme zistili, že počas požiarov umrelo aj niekoľko motýľov... Verím, že tento rok sa požiare vyhnú tomuto krásnemu ostrovu. Tak, ale vráťme sa k článku. Po prechádzaní fotiek mám strašne veľkú chuť ísť tam znovu, bolo to tam niečo magické. :)

Poviem Vám najprv niečo na úvod o tom, ako sme pristáli, aké boli naše prvé dojmy z ostrova. Leteli sme z Budapešti so spoločnosťou Ryanair, pričom let trval cca 2 a pól hodiny. Na letisko Vám odporúčam prísť s dostatočným predstihom, keďže letisko v Budapešti je oveľa väčšie ako to naše v Bratislave. Let ubehol veľmi rýchlo, ani sme sa nenazdali a už sme pristáli v hlavnom meste Rodos. Musím Vám však povedať, že keď sme pristávali, tak z okna lietadla neboli príliš lichotivé výhľady. V okolí letiska bolo dosť "špinavo". Samotné letisko v Rodose je oveľa menšie ako v Budapešti. Veľa času sme tu nestrávili a po povinnej kontrole sme mohli ísť ďalej. Keďže sme cestovali na prelome augusta a septembra, je možné, že sa čakanie na kontrolu počas hlavnej sezóny pretiahne o niečo dlhšie. Hneď ako sme prešli do hlavnej "auly" letiska, tak tam nájdete rôzne služby (prenájom auta, telekomunikácie, atď.). My sme si tentokrát auto nepožičiavali a stavili sme na autobusovú dopravu, ku ktorej sa vyjadrím neskôr. :) Na ubytovanie sme sa presunuli taxi službou, pričom hneď pred letiskom je umiestnená veľká tabuľa s miestami po celom ostrove a aj s príslušnými cenami za danú trasu. Práve preto sa nemôže stať nedorozumie s cenami, čo je podľa mňa super vec. :) Z Rodosu sme taxíkom dorazili za cca pól hodinu do Faliraki, kde sme boli ubytovaní. Pamätám si, bolo cca 17 hodín, zložili sme sa na hotely a išli sme si zaplávať. Pláž vo Faliraki bola celá piesočnatá a viedla ku nej ulička so samými obchodmi a reštauráciami. Samotná pláž sa mi veľmi páčila, vedeli sme sa prenajať lehátka s dáždnikom za 10€/kus na deň. Tuším po 18 hodine sa už za lehátko neúčtovalo nič. Voda bola strašne príjemná a aj samotná pláž bola veľmi čistá. Pri pobreží sa nachádzali rôzne bary, kde sa vedel človek počas celom dni na pláži osviežiť nejakým koktailom. Takýto bol Náš prvý deň, ktorý sme strávili letom, ubytovaním a následným kúpaním na hlavnom pláži vo Faliraki.

2. deň - návšteva hlavného mesta Rodos.

Náš druhý deň sa začal výletom do hlavného mesta. Vyrazili sme hneď ráno, aby sme sa vyhli teplu a ľudom. Vo Faliraki nájdete veľa autobusových zastávok (sú naozaj akoby na každom rohu), a viete sa dostať veľmi jednoducho všade po ostrove. Cesta trvala autobusom menej ako 1 hodinu. Autobus prechádzal aj cez iné turistické miesta, ako je Kolymbia, Kalithea, atď.. Náš celý druhý deň sme strávili prechádzkami po meste a pamiatkach. Autobusová doprava bola po ostrove veľmi dobrá, a aj celkom pohodlná. Celý rozpis autobusovej prepravy nájdete aj na internete.

rhodes greece rodos travel summer rhodesisland rhodos greekislands lindos visitgreece rhodesgreece sea vacation travelphotography holiday travelgram island beach rhodesoldtown visitrhodes mykonos photooftheday pefkos hellas love photography greek sunset nature holidays cestuj cestujeme dovolenka grécko rodos tipy akropola acropolis greek cestovanierhodes greece rodos travel summer rhodesisland rhodos greekislands lindos visitgreece rhodesgreece sea vacation travelphotography holiday travelgram island beach rhodesoldtown visitrhodes mykonos photooftheday pefkos hellas love photography greek sunset nature holidays cestuj cestujeme dovolenka grécko rodos tipy akropola acropolis greek cestovanierhodes greece rodos travel summer rhodesisland rhodos greekislands lindos visitgreece rhodesgreece sea vacation travelphotography holiday travelgram island beach rhodesoldtown visitrhodes mykonos photooftheday pefkos hellas love photography greek sunset nature holidays cestuj cestujeme dovolenka grécko rodos tipy akropola acropolis greek cestovanie

3. deň - návšteva Tsambika Monastery a kúpenie sa na pláži Tsambika

Aj na toto miesto sme sa dostali autobusom, no k cieľu sme po vystúpení mali ešte veľmi ďaleko. Hore viedla strmá asfaltová cestička medzi stromami, pričom všade okolo nás boli divé kozy. :D Ľudí sa vôbec nebáli, práve naopak boli veľmi priateľské. Keď sa skončila asfaltová cesta, tak sme narazili na ďalšiu cestičku a nakoniec na 300 kamenných schodov. To, že ako dlho sme išli do kopca ani neviem, ale určite sa oplatilo! Ten výhľad z okolia kláštora rozhodne stál zato! Neskôr sme sa presunuli dole na pláž Tsambika, kde sme pobudli až dokonca dňa. Pre mňa bola táto pláž najkrajšia, akú sme na Rodose videli.

rhodes greece rodos travel summer rhodesisland rhodos greekislands lindos visitgreece rhodesgreece sea vacation travelphotography holiday travelgram island beach rhodesoldtown visitrhodes mykonos photooftheday pefkos hellas love photography greek sunset nature holidays cestuj cestujeme dovolenka grécko rodos tipy akropola acropolis greek cestovanie tsampika

4. deň - návšteva zátoky Anthony Quinn Bay a celodenné kúpenie sa

Táto zátoka sa nachádzala neďaleko Faliraki, takže sme neváhali ani chvíľku a pozreli sme si ju. Musím uznať, že mňa veľmi neoslovila. Bolo tu strašne veľa ľudí na tej malej časti pláže. Ak by ste si chceli ľahnúť, tak ste museli prísť už skoro ráno a rezervovať "uterákom" miesto. No napriek tomu tu bola voda veľmi krásna a číra. Pripomínalo mi to Chorvátsko. Nad zátokou sa nachádzal aj jeden bar, kde sme žiaľ nevedeli vyčkať svoj rad, keďže tam bolo xy ľudí počas celého dňa. Napriek tomu hodnotím toto miesto za krásne a určite sa oplatí navštíviť ak budete na Rodose. :)

rhodes greece rodos travel summer rhodesisland rhodos greekislands lindos visitgreece rhodesgreece sea vacation travelphotography holiday travelgram island beach rhodesoldtown visitrhodes mykonos photooftheday pefkos hellas love photography greek sunset nature holidays cestuj cestujeme dovolenka grécko rodos tipy akropola acropolis greek cestovanie anthony qiunn

5. deň - výlet loďou na ostrov Symi a návšteva zátoky St. George's Bay

Pamätáte si Náš prvý deň? Áno, presne tak, boli sme v Rodose a podarilo sa nám prihlásiť na jednu výlet s loďou na okolitý ostrov Symi. Bolo to veľmi dobré rozhodnutie, keďže je to veľmi čarovný ostrov. Farebné domčeky, vôňa grilovanej ryby, morský vzduch, ach, to je Symi. To musíte zažiť. Cestou tam mala loď zastávku v zátoke St. George´s Bay, kde sme sa mohli okúpať v krásnej tyrkysovej vode. :) Z ostrova sme sa vrátili až večer, pričom z Rodosu nás naspäť do Faliraki zobral autobus. Tento ostrov je naozaj čarovný! Snáď každý kútik ostrova bol fotogenický. :)

rhodes greece rodos travel summer rhodesisland rhodos greekislands lindos visitgreece rhodesgreece sea vacation travelphotography holiday travelgram island beach rhodesoldtown visitrhodes mykonos photooftheday pefkos hellas love photography greek sunset nature holidays cestuj cestujeme dovolenka grécko rodos tipy akropola acropolis greek cestovanie symi
rhodes greece rodos travel summer rhodesisland rhodos greekislands lindos visitgreece rhodesgreece sea vacation travelphotography holiday travelgram island beach rhodesoldtown visitrhodes mykonos photooftheday pefkos hellas love photography greek sunset nature holidays cestuj cestujeme dovolenka grécko rodos tipy akropola acropolis greek cestovanie  symi

6. deň - návšteva mestečka Lindos, Acropolis Lindos

Lindos! Práve toto mestečko som pri plánovaní našej dovolenky objavila ako prvé. Hneď nás so svojou krásou uchvátila. Bolo to to pravé Grécke! Tá atmosféra v uličkách tohto "bieleho mesta" bola neskutočná! A to som ešte ani nespomenula tie vône z miestnych reštaurácii. :) Hlavnou atrakciou je akropola - Lindos Acropolis, kam vedie strmšia cesta priamo cez uličky. Cestou môžete stretnúť aj oslíkov, ktorý vás za určitú sumu zoberú až ku akropole... Takéto praktiky sa nám vôbec nepáčili, oslíkov sme veľmi ľutovali, keďže bolo strašne teplo.. Toto bolo jediné, čo sa nám tam nepáčilo. Akropola bola naozaj nádherná a keď ste na Rodose určite by ste ju nemali vynechať. Ten výhľad, ktorý sa nám naskytol z hora bol úchvatný! Máte z tadeto výhľad na celé mesto, more a aj na zátoku Svätého Pavla - Saint Paul’s Bay, ktorý sa javil akoby bol v tvare srdiečka. :) Na tento výlet do Lindosu si určite vyhraďte celý deň.

rhodes greece rodos travel summer rhodesisland rhodos greekislands lindos visitgreece rhodesgreece sea vacation travelphotography holiday travelgram island beach rhodesoldtown visitrhodes mykonos photooftheday pefkos hellas love photography greek sunset nature holidays cestuj cestujeme dovolenka grécko rodos tipy akropola acropolis greek cestovanie  lindos

tento pohľad bol pre nás veľmi smutný :(

7. deň a 8. deň - kúpenie sa na pláži vo Faliraki

Posledné dni sme už necestovali nikam a užívali sme pláž vo Faliraki. Na tejto pláži sa nám veľmi páčilo. Cesta na pláž od nášho ubytovania viedla cez veľmi rušnú uličku, pričom pod slovom rušný, myslím to, že z každej strany boli obchody, reštaurácie a bary. Vo večerných hodinách táto ulička ožila a všetci ľudia vo Faliraki sa sem chodili zabaviť.

Inak akurát ma ešte napadlo, že v mojom minulom článku o našom výlete na Malorku ste sa pýtali, ako sa balíme sa takéto výlety iba do príručnej batožiny. Je to veľmi jednoduché. :) Ja som presne ten typ človeka, ktorý si dopredu pripraví outfity na tieto dni, pričom si vyberám veľmi univerzálne kúsky, ktoré sa dajú kombinovať aj medzi sebou. Práve to je kľúčom jednoduchého a bezproblémového balenia sa. Takto to bude aj tento rok, keďže sa na našu tohtoročnú dovolenku chystáme presne o pár týždňov. Práve preto už teraz rozmýšľam a vyberám kúsky, ktoré by som si so sebou mohla zobrať a tak si uľahčila proces balenia. Som veľmi rada, keďže som pred pár dňami narazila na jeden skvelý e-shop s menom zalando lounge kde som už hneď našla niekoľko úžasných kúskov, ktoré so mnou tento rok pocestujú do Talianska. :)

Tak, a už sme aj na konci. Taký bol náš výlet na Rodos. My sme boli v Grécku iba prvý krát, ale celkovo sa nám tá grécka atmosféra veľmi zapáčila a určite by sme radi navštívili aj iné grécke destinácie. :) Ako sa vám páčil tento článok z našej cesty? Boli ste už Grécku? Ak áno v ktorej časti? :)

V poslednom rade ešte pripájam aj naše krátke video z Rodosu. :)